Գիր սիրե, ղալամ սիրե, դավթար սիրե

Thursday, April 12, 2012

სასწავლო პროექტი Գծանկարչական աշխատանքների տեսակները աշխարհագրության դասերին


ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ
Գծանկարչական  աշխատանքների  տեսակները  աշխարհագրության  դասերին
ԹԵՄԱՆ
Դիագրամներ
ՆՊԱՏԱԿԸ
Աշխարհագրության  դասին  օգտագործվող նշանների,սիմվոլների,դիագրամների  ընթերցում,սյունաձև  և  շրջանաձև  դիագրամների  կառուցման  ուսուցում:Աշակերտների ինքնուրոույն  կարողությունների  և  հմտությունննների  դրսևորում:Դիագրամների  տեսակների  տարբերում,ինքնուրույն  վերլուծում  և  ըմբռնում:
ՄԱՍՆԱԿԻՑՆՆԵՐԸ
8-րդ  դասաարան
ՏԵՎՈՂՈՒԹՅՈՒՆԸ
2-դասաժաամ
ՆԱԽԱԳԾԻ   ԻՐԱԱԿԱՆԱԱՑՄԱՆ  ՆԱԽԱՊԱՏՐԱՍՏՈՒԹՅՈՒՆ
Նախոորոք  տեղեկացնել,որ  աշակերտները  գան  նախապատրաստված՝իրենց  հետ  բերեն անհրաժեշտ գրենական  պիտույքներ :
ՌԵՍՈՒՐՍՆԵԵՐ
Քանոն,մատիտ,կարկին,փոխադրիչ,գունավոր  մատիտներ,ռետին,համապատասխան  թուղթ,
ՆԱԽԱԳԾԻ  ԻՐԱԿԱՆԱԱՑՈՒՄԸ
1-ի  դասաժամ:
Ակտիվություն 1-ն:
Ընդհանուր  ծանոթություն  ԴԻԱԳՐԱՄ  հասկացության  հետ:
ԴԻԱԳՐԱՄ  է  կոչվում  պարամետրերի  միմյանցից  ունեցած  կախման  գրաֆիկական (գծանկարչական)   արտահայտությունը,որտեղ  վիճակագրական  տվյալները  արտահայտվում  են երկրաչափական ձևերով:Դիագրամները  հաճախ  գրաֆիկներից  քիչ  են  տարբերվում:
  Տարբերում  են  դիագրամների  մի  քանի  տարատեսակներ՝  կետային ,գծային,մակերեսային, ծավալային  շրջանաձև և  այլն:
Ցույց  ենք  տալիս  դիագրամաների  տարբեր  տեսակներ:Օրինակ  «Աշխ.-8»-ի  էջ  72-ի  წყარო  -ի դիագրաման կետային  է,իսկ էջ 79-իწყარო  გ–ն՝  գծային,էջ  149-ի წყარო ი-ն՝շրջանաձև  և  այլն:
Ակտիվություն  2:
Սկսում  ենք բացատրել առավել  հաճախ հանդիպող դիագրամների մասին ավելի  մանրամասն:
Շրջանաձև   դիագրամներ:
Սրանք   ունեն  շրջանագծի  ձև  և  սովորաբար  արտահայտում  են  համակարգի  կառուցվածքը,նրա  բաղադրիչները    ըստ  տոկոսնրրի:Շրջանի  մակերեսը  ընդունվում  է  որպես  100%, յուրաքանչյուր  1%-ին  համապատասխանում  է  3.6  անկյամբ  մի  սեկտոր:Օրինակ՝«Անտառները»  դասի  մեջ  ասվում  է , որ  Կովկասի  անտառների  81  լայնատերև  են,իսկ  19-ը՝  փշատերև:Ինչպե՞ս   ենք  կաազմում   դիագրաման:Նախ  մենք  գիտեինք, որ   1%-ը ≈ էր 3.6 -ին,ուստի  81×3.6291.6 :Ուստի   մեր  շրջանաձև դիագրաամի  վվրա  լայնատերև  անտառները  կկազմեն  291.6: Համապատասխանաբար՝փշատերևները  կկազմեն՝ 19-ի:Հետևաբար  գծում  ենք  շրջանագիծը  և  կառուցում  համապատասսխան  դիիագրաման:Կառուցելուց  հետո  անպայման ներկում  բաժինները  տարբեր  գույներով:



 










   Ակտիվություն   3.
   Ժապավենաձև    դիագրամներ:   
   Առավել   հաճախ  հանդիպող  դիագրամներից  է    նաև ժապավենաձև  դիագրամաներրը:Սրանք  տաարբեր  երկարության  ժապավենների  տեսք  ունեն  և  կազմվում  են   մասշտաբով  :Կարող  են   դասավորել    ուղղահայաց  և  հորիզոնական   ուղղություններով:Օրինակ  էջ  144-ի  წყარო    որը  իրենից   ներկայացնում  է   հորիզոնական   դիագրամա:
წყარო   ზ .   მსუბუქი   ავტომანქანების   რაოდენობა    1000 კაცზე     XXI ს–ის   დასაწყისში

                                                                                 
                                                                                       Բռունեի, 575
                                                                         ԱՄՆ, 520
                                                                         Ավստրալիա, 490
                                                                Ճապոնիա, 370
               Վրաստան, 55                                    



    Իսկ   էջ  132   წყარო  ა –ն՝  ուղղահայաց  ժապավենային  դիագրամա:

  6300                           საავტომობილო   გზა(ათასი  კმ.)
 

                 
                  1300
 

                                900
 




                                             21,8
 

 ԱՄՆ       Չին.      Ռուս.      Վրաստ.
Ակտիվություն  4.
Բրգաձև   դիագրամ:
  Սա  ժապավենաձև   դիագրամի   մի   տեսակ  է, որը  կառուցվում  է  երկու   պարամետրերի   համար՝   հորիզոնական   կամ   ուղահայաց   գծի   երկու   կողմերում: Այդ   երկու   պարամետրերը    միմյանց    հակադիր    են   կամ  լրացնում   են  միմյանց:Օրինակ՝ բնակչության    տարիքային   կազմի   դիագրաման   և   այլն:
    Երկրորդ   դասաժամ:
Դասաժամը   լրիվությամբ   տրամադրվում  է  ինքնուրույն  աշխատանքների   կատարման՝    դիագրամաների    տարբեր   ձևերի    կառուցմանը:
Նախագծի   հեղինակ
Ասատրյան   Արմենակ

                                                               







                                              
                                     


No comments:

Post a Comment