Գիր սիրե, ղալամ սիրե, դավթար սիրե

Monday, April 3, 2023

 

Բարդ առաջադրանք

 

Թեմա 2. Աֆրիկա

 

1. Սահարա անապատի ձևավորման վերաբերյալ հետազոտական ​​զեկույց գրել; Թիրախային հայեցակարգ - աշխարհագրական հետազոտություն և վերլուծություն; աշխարհագրական ծրար; 27, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 պարբերություն.

  2. Արևելյան Աֆրիկայի ճեղքվածքի հետ կապված ներկայացման ստեղծում; Թիրախային հայեցակարգ - աշխարհագրական հետազոտություն և վերլուծություն; Աշխարհագրական իրադարձություն, աշխարհագրական ընթացք 27, 29, 30 պարբերություն

3. Աֆրիկայի բնակչության գործունեության հետ կապված ինֆոգրաֆիկայի ստեղծում; Թիրախային հայեցակարգ - աշխարհագրական հետազոտություն և վերլուծություն; բնակչություն և հողագործություն; 38-րդ, 39-րդ կետ

  4. Սահելի տարածաշրջանի անապատացման գործընթացի վերաբերյալ ձկան ոսկրային դիագրամի ստեղծում; Թիրախային հայեցակարգ - կայուն զարգացման աշխարհագրական հետազոտություն և վերլուծություն; 27-րդ, 35-րդ, 36-րդ, 37-րդ կետ

 

Բարդ առաջադրանքի պայման.

Հիմնական խնդիրը-- Սահելի շրջանն է

Ենթաթեմաներ՝--- անապատացում, չորային գոտի,

Կլիմայի փոփոխություն, Կայուն զարգացման նպատակներ, Մեծ Կանաչ պատ

Subliminal - անապատացում

Բարդ առաջադրանքի պայմանները.

Այսօր կլիմայի փոփոխությունը ճանաչվում է որպես որպես համաշխարհային կարևոր մարտահրավերներից մեկը։ Կլիմայի փոփոխությունը նպաստում է

Չոր և չոր լանդշաֆտների տարածումը, այս գործընթացը խիստ դրսևորվեց Սահելում տարածաշրջանում։ Ըստ տարածված կարծիքի՝ այս խնդրին նպաստող գործոններ կան

Բնական գործընթացները երկրի վրա և մարդու ակտիվ տնտեսական գործունեությունը:

Պատկերացրեք, որ դուք WMO (Համաշխարհային օդերևութաբանական կազմակերպություն) փորձագետ եք և

Որոշեք ստեղծել ձկան ոսկրային դիագրամ՝ որպես կլիմայի գլոբալ փոփոխության հոռետես:

Համայնքի համար տրամադրված.

Fishbowm դիագրամում ընդգծեք.  ფიშბოუნის დიაგრამა

· Ինչպես Սահելի շրջանը տեղական խնդրից վերածվեց համաշխարհային մարտահրավերի. (Կայուն զարգացում, տարի 1; )

  · Ինչու՞ է անհրաժեշտ պահպանել բնական միջավայրը Սահելի շրջանում՝ տեղի բնակչության բարեկեցության համար;

(Կայուն զարգացում, տարի 2;)

 

Երկարաժամկետ նպատակներ.

 

Թիրախային հայեցակարգ՝ կայուն զարգացում; Արդյունք՝ 10,11,12,13

  Թիրախային հայեցակարգի բնիկ ընկալումները (կայուն զարգացում).

1. Տեղական գործողությունները կարող են ունենալ գլոբալ հետևանքներ.

2. Կայուն զարգացման նպատակների (սոցիալական, տնտեսական, բնապահպանական և բարեկեցության) իրականացումն անհրաժեշտ է ապագա սերունդների բարեկեցության համար:

 

Հիմնական հարց Ինչպե՞ս կարող եմ մտածել հասարակության մասին ձկան ոսկորների գծապատկերի միջոցով, ինչպես է տեղի ունենում աֆրիկյան մայրցամաքի անապատացման գործընթացը: Ինչու՞ է կարևոր պահպանել Սահելը բնակչության բարեկեցության համար:

 

Գործնական խորհուրդներ (բարդ առաջադրանքի վրա աշխատելու փուլեր)

 

I փուլ. բարդ առաջադրանքի ձև

ռեսուրս

Ռեսուրս 1.

ինչպես լրացնել  Ձկան ոսկորների դիագրամ

Գաղափարներ գործունեության համար

Գործունեություն 1.

  Բարդ առաջադրանքի պայմաններ

Գործունեություն 2

  Եռակցվող արտադրանքի վերանայում

 

Հարցեր, որոնք ուղղված են նպատակային գիտելիքների կառուցմանը

· Ի՞նչ է ձկան ոսկորի դիագրամը:

  · Ունե՞ք ձկան ոսկորների դիագրամների հետ աշխատելու փորձ:

Որո՞նք են ձկան ոսկրային դիագրամի մասերը:

  · Ի՞նչ պետք է հաշվի առնել ձկան ոսկրային դիագրամի հետ աշխատելիս:

 

II փուլ. Բարդ առաջադրանքի բովանդակություն

  Քայլ 1. Ինչպես Սահելի շրջանը տեղական խնդրից վերածվեց համաշխարհային մարտահրավերի. (Կայուն զարգացում, տարի 1; )

Ռեսուրս

Ռեսուրս 1.

Ձեռնարկ մաս երկրորդ

1. § 27 Աֆրիկայի աշխարհագրական դիրքը (էջ 7-9)

2. § 35 Սավաննաներ և լուսավոր անտառներ (էջ 48-50);

3. §36 Արևադարձային անապատներ և կիսաանապատներ, մերձարևադարձային շրջաններ (էջ 51-54)

4. § 37 Աֆրիկյան էկոլոգիական խնդիրներ և բնության պահպանություն (էջ 55-59)

 

Գաղափարներ գործունեության համար

Գործունեություն 1.

  Մտագրոհ

  Գործունեություն 2.

Ուսուցման ինտերակտիվ ռազմավարություն՝ շրջված դասարան

  Գործունեություն 3.

  Տեսանյութերի և տեքստերի վերլուծություն գրաֆիկական կազմակերպիչների միջոցով:

 

  Հարցեր, որոնք ուղղված են նպատակային գիտելիքների կառուցմանը

· Որտեղ է գտնվում Սահելի շրջանը:

  · Աֆրիկյան ո՞ր երկրներին է այն ներառում:

  Ո՞րն է տարբերությունը անապատի և սավանայի միջև:

  · Ի՞նչ է անապատացումը:

  Նշե՛ք անապատացման բնական և մարդածին գործոններն ու պատճառները:

  · Ի՞նչ հետեւանքներ կարող է ունենալ անապատացման գործընթացը:

  · Ի՞նչ տնտեսական օգուտ ունի Սահելի շրջանը տեղի բնակչության համար:

  · Ինչպե՞ս է մարդու տնտեսական գործունեությունը ազդում Սահելի բնական պայմանների վրա:

  · Ինչո՞վ է պայմանավորված Սահելի շրջանում անապատացման գործընթացի զարգացումը:

  · Ինչպե՞ս եք օգտագործելու ձեռք բերված տեղեկատվությունը ձկան ոսկրային դիագրամ կառուցելիս:

 

Քայլ 2.

Ինչու՞ է անհրաժեշտ պահպանել բնական միջավայրը Սահելի շրջանում՝ տեղի բնակչության բարեկեցության համար; (Կայուն զարգացում, տարի 2;)

 

Ուսանողը կարող է.

Նկարագրեք, թե ինչպես է անցել առաջադրանքի վրա աշխատելու գործընթացը.

· Նկարագրեք, թե ինչ ապրանք եք ստեղծել;

Ո՞րն է ձեր պատրաստած առաջադրանքի թեման:

 · Բացատրեք, թե ինչու եք ստեղծել ձկան ոսկորի դիագրամ  ფიშბოუნის დიაგრამა  : Ի՞նչ էիք ուզում ասել դրա միջոցով։

 · Ինչո՞ւ եք կարծում, որ ձեր ստեղծած արտադրանքը իսկապես ձկան ոսկոր է:

· Ձեր կարծիքով ո՞ւմ պետք է հետաքրքրի Ձեր ստեղծած բարդ առաջադրանքը և ինչո՞ւ։

 · Ի՞նչ խոչընդոտների եք հանդիպել առաջադրանքի վրա աշխատելիս:

· Ի՞նչ կանեիք այլ կերպ, եթե հիմա սկսեիք աշխատել առաջադրանքի վրա:

 Դուք կատարել եք նմանատիպ ձևի կամ բովանդակության առաջադրանք մեկ այլ ժամանակ: · Ըստ Ձեզ՝ ինչո՞վ է Ձեր առաջադրանքը նման և ինչո՞վ է տարբերվում Ձեր դասընկերների թղթերից։

 

 


 

Ի՞նչ է «ձկան ոսկորը»:

«Ձկան ոսկոր» մեթոդը գրաֆիկական կազմակերպիչի ձևերից մեկն է: Բառն ինքնին թարգմանության մեջ նշանակում է «ձկան ոսկոր» կամ «ձկան կմախք» և ուղղված է ուսանողների քննադատական ​​մտածողության զարգացմանը տեսանելի և բովանդակալից: Այս մեթոդի էությունը վերլուծվող օբյեկտի և դրա վրա ազդող գործոնների միջև պատճառահետևանքային հարաբերություններ հաստատելն է և հիմնավորված ընտրություն կատարելը: Մեթոդը զարգացնում է նաև տեղեկատվության հետ աշխատելու, խնդիրների վերհանման և լուծումներ գտնելու հմտությունները։

 

Ձկան ոսկորի հիմքը ձկան կմախքի ձևի սխեմատիկ դիագրամն է: Շատ երկրներում այս դիագրամը հայտնի է ճապոնացի պրոֆեսոր Իշիկավայի (Իշիկավա) անունով, ով հանդիսանում է պատճառահետևանքային հարաբերությունների կառուցվածքային վերլուծության մեթոդի հեղինակ։ Pushbone աղյուսակը գրաֆիկական պատկեր է, որը թույլ է տալիս խնդրի վերլուծության գործընթացում տեսողականորեն ներկայացնել և տեսնել այս կամ այն ​​իրադարձության պատճառներն ու համապատասխան արդյունքները։

Մեթոդի առավելությունները.

Ձկան ոսկոր աղյուսակը կարելի է մշակել խմբերով, զույգերով կամ ամբողջ դասարանով:

Զարգացնում է քննադատական ​​մտածողությունը; Պատճառների և հետևանքների միջև կապերը պատկերացվում են.

 Հնարավոր է դասակարգել գործոնները՝ ըստ դրանց կարևորության։ Սխեմայի օգնությամբ հնարավոր է ելք գտնել քննարկվող ցանկացած բարդ իրավիճակից, մինչդեռ ամեն անգամ նոր գաղափարներ են հայտնվում։

Ինչպե՞ս կազմել ձկան ոսկորների դիագրամ:

Ուսուցիչը կարող է նախապես գծագրել սխեման ֆլիպ աղյուսակի վրա գունավոր մարկերներով կամ գրատախտակի վրա՝ օգտագործելով գունավոր կավիճ: Գծապատկերը կարող է գծվել ինչպես հորիզոնական, այնպես էլ ուղղահայաց:

Տարրական դասարաններում ավելի հարմար է հորիզոնական ձևով գծապատկեր ունենալը, որը լրացնելուց հետո աշակերտները պետք է պատկերացնեն, որ այն ոսկե ձկնիկ է և նրանից օգնություն խնդրեն հետագայում խնդիրներ լուծելու համար։

Սխեման բաղկացած է 4 հիմնական մասից. Սրանք ձկան գլուխը, պոչը, վերին և ստորին (կամ աջ և ձախ) ոտքերը: Կապող օղակը ձկան ողնաշարն է: Գլուխսա խնդիր է, հարց, թեմա, որը վերլուծության ու քննարկման կարիք ունի։

Վերին (աջ) էջերում գրված են թեմայի հիմնական հասկացությունները, խնդրի առաջացման պատճառները։ Ներքևի (ձախ) էջերում գրված են փաստեր, որոնք հաստատում են վերևի էջերում գրված պատճառները։ Ձկան պոչի կողքին գրված է առաջադրված խնդրի պատասխանը, եզրակացությունը, ընդհանրացումը։

Գծապատկերը լրացնելիս աշակերտները պետք է նաև դասակարգեն պատճառները, այսինքն՝ ըստ կարևորության դասակարգեն՝ գլխի մոտ գրված են ամենակարեւոր պատճառները։ Գրառումները պետք է լինեն կարճ, հակիրճ և առարկայական:

Ինչպե՞ս օգտագործել սխեման:

Fishbone աղյուսակը կարող է օգտագործվել դասի ընթացքում որպես մեկ գործողություն այս կամ այն ​​իրավիճակի, խնդրի վերլուծության կամ որպես ամբողջ դասի ռազմավարություն: Առավել արդյունավետ է այն օգտագործել գիտելիքների համակարգման և ընդհանրացման ժամանակ, երբ նյութն արդեն անցել է թեմայի շուրջ և անհրաժեշտ է այն ներմուծել համակարգ, որոշել թեմայի մասերի միջև կապերն ու կախվածությունները։

Ուսուցիչը պետք է աշակերտներին ներկայացնի խնդրահարույց բովանդակության տեղեկատվությունը տեքստի, տեսանյութի, քարտեզների և այլ ձևերի տեսքով:

Սխեմայի վրա հնարավոր է աշխատել ինչպես անհատական, այնպես էլ զույգերով ու խմբերով։ Շատ կարևոր է սխեմայի ներկայացման պահը։ Այն պետք է արտացոլի խնդրի բովանդակությունը դրա պատճառների և ակնկալվող արդյունքների փոխհարաբերությունների հետ:

Օգտագործման օրինակ

Ահա աշխարհագրության դասում «ձկան ոսկոր» օգտագործելու օրինակ.

Թեմա՝ Անտառային ռեսուրսներ

Կարդացեք «Անտառային ռեսուրսներ» տեքստը (http://mastsavlebeli.ge/?p=18337)

Պատասխանեք հարցին և լրացրեք «Fishbown» աղյուսակը: (տես գծապատկեր)

- Ի՞նչ կլինի անտառների զանգվածային հատումների հետ (էկոլոգիական խնդիր);

-Ինչո՞վ է պայմանավորված այս խնդիրը: (Դրա պատճառն այն է, որ անտառը արեգակնային էներգիայի հզոր կուտակիչ է, այն ազդում է կլիմայի ձևավորման, բնության մեջ ջրի շրջապտույտի և մթնոլորտում գազափոխանակության վրա. ազատում է թթվածին, մաքրում օդը փոշուց, ունի ջուր։ պաշտպանական գործառույթ, այն ապահովում է բազմաթիվ տեսակի արժեքավոր ապրանքներ և հումք, այն վայր է կենդանական աշխարհի բազմազանության համար, ունի ռեկրեացիոն և զբոսաշրջային նշանակություն):

-Ի՞նչ էկոլոգիական խնդիրներ են առաջանում անտառահատումների արդյունքում։ (Հողի էրոզիա, բնական իրադարձությունների ակտիվացում, կենդանիների միջավայրի ոչնչացում և այլն):

- Օրինակներ բերեք:

-Ի՞նչ միջոցներ են ձեռնարկվում այս խնդիրների լուծման համար։ (Կարմիր գիրք, պահպանվող տարածքների ստեղծում, կառավարական մակարդակով անտառների պաշտպանության օրենքների ներդրում, անտառների պաշտպանության միջազգային կազմակերպությունների ստեղծում և այլն)։

Ստացված տեղեկատվության համաձայն՝ սովորողները լրացնում են աղյուսակը և տեղեկատվությունը ներկայացնում պրեզենտացիայի տեսքով։

No comments:

Post a Comment